Bausch+Lomb heeft een overzicht gemaakt van de vragen welke veel worden gesteld aan onze verschillende afdelingen. Het is handig deze pagina te raadplegen of je vraag hiertussen staat. Wij houden deze website goed bij zodat elke nieuwe vraag hieraan zal worden toegevoegd. Dat scheelt jou, en ons, tijd.

Voor het gemak hebben we verschillende categorieën aangemaakt:

  1. Contactlenzen
  2. Contactlensverzorgingsproducten
  3. Overige

Contactlenzen

Vraag: Ik heb een klacht over een contactlens. Wat moet ik doen? (Klachten als beschadigde verpakking, gescheurde lens, er ontbreken lenzen in de verpakking, etc.)
Antwoord: Wij adviseren je eerst contact op te nemen met de winkel waar je de contactlenzen hebt aangekocht. Deze tussenpersoon is volledig op de hoogte van de procedure en zal, indien nodig, contact met het Customer Service Team van Bausch+Lomb opnemen voor de vervolgstappen en de best passende oplossing voor jou te vinden.

Vraag: Mijn contactlenzen zitten helemaal niet lekker en ik ervaar problemen tijdens het dragen. Wat moet ik doen? (Ervaringen zoals rode ogen, geïrriteerde ogen, tranende ogen, etc.)
Antwoord: Stop onmiddellijk met het dragen van de contactlenzen. Neem contact op met je specialist (contactlensspecialist/optometrist/oogarts). Deze kan als beste beoordelen wat het probleem is. Deze persoon kent immers jouw ogen het beste en kan beoordelen wat de oorzaak is en je een passende oplossing bieden.

Vraag: Waar kan ik tips over het inzetten van contactlenzen vinden?
Antwoord: Bausch+Lomb heeft verschillende tips en trucs met betrekking tot het dragen en verzorgen van contactlenzen. Klik hier voor informatie over het inzetten en uitnemen van contactlenzen en hier over een goede verzorging van contactlenzen. Een goede contactlensverzorging is noodzakelijk voor comfortabel en gezond lensdragen.

Vraag: Naar welke opticien kan ik het beste gaan om Bausch+Lomb contactlenzen te proberen?
Antwoord: Bausch+Lomb heeft een uitgebreid netwerk van vakopticiens waar de producten zijn te verkrijgen. Op deze website is een handige storelocator te vinden waar je aan de hand van je postcode het door ons aanbevolen verkooppunt bij jou in de buurt kunt vinden. Ga naar de storelocator.

Vraag: Ik heb al jaren dezelfde contactlenzen en ik wil een keer andere lenzen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Antwoord: Er zijn mensen die al jaren naar tevredenheid contactlenzen dragen, of het nu gaat om het kopen via een opticien of via het internet. Je moet realiseren dat je sterkte in de loop van de tijd kan wijzigen. Wanneer je niet de juiste correctie hebt kan dit klachten veroorzaken als slecht of wazig zicht en hoofdpijn. Het is ook goed om te weten dat op grote schaal innovaties plaatsvinden op het gebied van contactlenzen. Je specialist (contactlensspecialist/optometrist/oogarts) is altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Wanneer je nieuw contactlenzen wil ervaren, maak dan een afspraak met je specialist en vraag naar de nieuwste ontwikkelingen.

Contactlensverzorgingsproducten

Vraag: Ik heb een klacht over een contactlensvloeistof. Wat moet ik doen? (Klachten als beschadigde verpakking, ontbrekende lenshouder, beschadiging aan fles of lenshouder etc)
Antwoord: Wij adviseren je eerst contact op te nemen met de winkel waar je het product hebt aangekocht. Deze tussenpersoon is volledig op de hoogte van de procedure en zal, indien nodig, contact met het Customer Service Team van Bausch+Lomb opnemen voor de vervolgstappen en de best passende oplossing voor je te vinden.

Vraag: Ik gebruik EasySept peroxide contactlensvloeistof en nu heb ik na enkele weken veel last van een branderige gevoel aan mijn ogen. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?
Antwoord: Het heeft te maken met het feit dat er, naarmate de maand vordert, er wat peroxide kan achterblijven op de lens. Dat geeft het branderige gevoel. Wij adviseren om voor het inzetten van de lenzen, deze eerst even goed af te spoelen met een steriele zoutoplossing, saline. Deze saline is verkrijgbaar elke opticien.

Vraag: Ik gebruik al jaren de Bausch+Lomb Concentrated Cleaner. Sinds kort is deze heel anders; dunner, melkachtiger. Waarom is de formulering aangepast?
Antwoord: De formulering van de Bausch+Lomb Cleaner is na vele jaren aangepast. De reden hiervoor is dat de toeleverancier gestopt is met het produceren van een specifiek component in de vorige formulering. Het Europese Parlement heeft deze stof namelijk verboden voor toepassing in cosmetische en medische producten. Deze formulering zal dan ook niet meer worden geproduceerd. Het alternatief wat wij kunnen bieden is Boston Simplus. Dit is een alles-in-één contactlensverzorgingsproduct, speciaal voor vormstabiele zuurstofdoorlatende contactlenzen. Dit product kun je verkrijgen bij je contactlensspecialist.

Vraag: Waar kan ik tips over het verzorgen van zachte contactlenzen vinden?
Antwoord: Bausch+Lomb heeft verschillende tips en trucs met betrekking tot het verzorgen van zachte contactlenzen. Lees eerst altijd goed de bijsluiter en bewaar deze. Klik hier voor informatie over een goede verzorging van zachte contactlenzen. Een goede contactlensverzorging is noodzakelijk voor comfortabel en gezond lensdragen.

Overige producten

Vraag: Waarom kan ik van sommige producten die op de Amerikaanse Bausch+Lomb website staan niets terugvinden op de website in Nederland?
Antwoord: Het komt weleens voor dat in de Verenigde Staten andere producten worden aangeboden dan elders in de wereld. Dat kan te maken met licenties, contracten, ingrediënten, zorgsystemen, etc. Het kan gebeuren dat sommige producten na een periode ook beschikbaar worden in andere landen. Jouw specialist kun je altijd het beste raadplegen over de beschikbaarheid van producten. 

Vraag: Ik gebruik het TheraPearl oogmasker. Na het gebruik van het (warme) masker heb ik last van wazig zicht. Hoe kan dat?
Antwoord: Het wazige zicht als gevolg van het gebruik van het TheraPearl oogmasker is normaal en is vaak het resultaat van de oliën die vrijkomen van de Meiboomkliertjes in de ogenleden of de lichte druk van het masker op het oog. Het wazige zicht trekt snel weg. Wanneer het aanhoudt kun je het beste contact opnemen met je specialist of het verkooppunt. 

Vragen?

Online Beratung - form

Online Beratung - page
Checkboxen
Disclaimer*